Auteur Sujet: 15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,.  (Lu 4191 fois)

meakusma

  • Mini Knack Ball
  • *
  • Messages: 13
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « le: octobre 30, 2007, 20:13:27 pm »
meakusma – last stop @ recyclart brussels - 15.12.07

Surgeon dj
(Warp, Counterbalance, Tresor, UK)
MMM live
(Errorsmith & Fiedel, Smith'n'Hack, GER)
Omen Jot's live
(Ampoule, Vertical Form, Delsin, UK)
Rustie live
(Stuff Records, Dress2Sweat, Wireblock, UK)
Hermutt Lobby live
(Confined, Unrezt, Lmalc, Blind, BE)
Foton dj
(Labomixfrequencies, BE)

Visuals TBC

Entry: 10€
(cultuurwaardebonnen and article 27 accepted)

Start: 9 pm – 6am  (Please be there early !)

@Recyclart – Rue des Ursulines/Ursulinenstraat 25 - 1000 Brussels ==>
www.recyclart.be

more info:

www.meakusma.org
www.myspace.com/meakusma
www.youtube.com/meakusma


Artist info:

Surgeon

www.dj-surgeon.com

Is there anything we need to say about this person?!
His production, remix, and DJ repertoire are inspired by industrial music bands such as Faust, Coil and Whitehouse.
Collaborations with Mick Harris or Regis and remixes for Matmos, Scorn, Thom Yorke, Monolake, Scion - to name just a few - make him the be one the most prolific artists in the whole electronic dance music scene.
Contemporary Surgeon heavy electronica-techno-dubstep-sets have been notable for experimentation with new DJ technologies, blurring the line between a DJ set and a live performance.

Info about his mix project released on Warp Records in October 2007 here

Or check another excellent electronica-techno-dubstep mix on spannered radio

MMM

www.zentrale-mmm.de
www.myspace.com/zentralemmm

MMM is the collaborative project of Fiedel and Errorsmith, who is also part of Smith n Hack. Associated with the legendary Hardwax record store in Berlin, the two guys have been producing disco, funk and techno influenced club music since for over 10 years now and
with Donna and MMM1 have released without doubt two of the most definitive dancefloor twelves ever.
Now MMM is reactivated - a new live set is ready, containing some new tracks, that is waiting to get released!

Some snippets are available here or here

Omen Jots

www.ampoulerecords.com

Omen Jots is the more twisted, hardcore-acidfunk-lunacy-for-the-dancefloor site of Ampoule founder Pub, also know as Lucky & Easy or Moped Endo.
The tracks are tough as nails and hark back to a heavy, grungy Techno sound - militant, distorted beat and weird analogue sound tweaks... almost acidic, but not quite.
Cracking 4/4 beat and big, bold, brassy sounds that cut into the mix. Think along the lines of Aphex's 'Quoth' but with a more mechanical feel and you're getting there.

Check some snippets on Pub's fanpage on myspace here


Rustie

www.stuffrecords.co.uk
www.myspace.com/rustiebeetz

Rustie, the wee man behind the Jagz the Smack EP – one of the hottest bastard offspring of hip-hop, grime and techno releases of 2007. Released on Stuffrecords and sold out instantly! Bass fuelled aquacrunkstep mentalism that’s gonna rock your bedrooms and parties. Bigged up by nearly everyone from Neil Landstrumm, Modeselektor or Flying Lotus.
Keep an eye out for two new EP's on Stuffrecords featuring US mc's Buddy
Leezle and Cerebal Vortex and  Remixes from Modeselektor and Neil Landstrumm .

Check  the weekly transmission from the Stuffrecords HQ featuring Rustie and others by subcribing to their feed here


Hermutt Lobby

www.confined.be
www.thinconsolation.net/

Hailing from the notorious 4800, the Herrmutt Lobby is composed of “nerds extraordinaire” Kadah Vresky, Rawakari and Back & Forth who have already released solo projects on labels such as Elf Cut, Thin Consolation, Panoptic, On, MAS, !K7, DUB and Cyvik.
Heaviest basslines imaginable, clever edits, complete with shards of metallic percussion and keeping the swing so tight you just couldn’t fail to be moved by its wonky wares.

A live recording is available here

Foton

www.labomixfrequencies.com
www.myspace.com/labomixfrequencies

New talent from LLN - Foton has been active since 1996 as radio moderator, event organiser and DJ. Appeared with his blend of dub influenced techno several times at Café Zebra at the beginning of this year.

riz

  • Velextrut sarcoma
  • *
  • Messages: 10231
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « Réponse #1 le: octobre 30, 2007, 20:16:23 pm »
Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14

vendredi

  • Invincible Doner Kebab
  • Velextrut sarcoma
  • *
  • Messages: 9424
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « Réponse #2 le: octobre 30, 2007, 22:58:16 pm »
surgeon smiley14  smiley14  smiley14
"L'infamie perce et laisse des trous...."
TT________KKK________$$

unasrakraganh

  • Nyarlathotep Fongus
  • *
  • Messages: 1623
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « Réponse #3 le: octobre 31, 2007, 00:43:36 am »
T'aurais pu faire un double quote V3NDR3D1!

 smiley4

Super Riton

  • Nyarlathotep Fongus
  • *
  • Messages: 1617
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « Réponse #4 le: octobre 31, 2007, 01:10:37 am »
si tant est que la perspective d'un trajet besançon - bruxelles un lendemain de chouille ne fraine pas mes ardeurs, il est fort possible que je ramène ma fraise, parce que quand même

Citation de: "V3NDR3D1"
Citation de: "JM Charcot"
Citation de: "Riz_Au_Lait"
Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14


Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14


surgeon smiley14  smiley14  smiley14


surgeon  smiley14  smiley14  smiley14
(je fasilfie la vérité historique, oui oui)
hexakosioihexekontahexaphile

über allez là!

Brooke Adams

  • Invité
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « Réponse #5 le: décembre 11, 2007, 07:27:53 am »
Citation de: "Super Riton"
si tant est que la perspective d'un trajet besançon - bruxelles un lendemain de chouille ne fraine pas mes ardeurs, il est fort possible que je ramène ma fraise, parce que quand même

Citation de: "V3NDR3D1"
Citation de: "JM Charcot"
Citation de: "Riz_Au_Lait"
Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14


Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14


surgeon smiley14  smiley14  smiley14


surgeon  smiley14  smiley14  smiley14


Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14

Qui viendra à cette soirée me payer des bières contre ce qu'il veut de moi?  :charming:  :smiley42:

hamster jovial

  • Soja Steack Antichrist
  • *
  • Messages: 170
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « Réponse #6 le: décembre 11, 2007, 08:23:18 am »
Citation de: "Super Riton"
si tant est que la perspective d'un trajet besançon - bruxelles un lendemain de chouille ne fraine pas mes ardeurs, il est fort possible que je ramène ma fraise, parce que quand même

Citation de: "V3NDR3D1"
Citation de: "JM Charcot"
Citation de: "Riz_Au_Lait"
Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14


Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14


surgeon smiley14  smiley14  smiley14


surgeon  smiley14  smiley14  smiley14
(je fasilfie la vérité historique, oui oui)


allé vient espèce de vieille charette te fais pas prier....

edit : j'oubliais Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14 j'ai bon là?  smiley4
Si je bois c'est pour rendre les autres intéressants. WC Fields

JeRe

  • Talibasstard from Hell
  • Chaugnar aspirator
  • *
  • Messages: 4672
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « Réponse #7 le: décembre 11, 2007, 10:16:06 am »
enfin surgeon c'est grave inegal ses mixs .
de tout ce que j'ai ecouté j'en ai vraimment retenu 2 ou 3 ( et encore y'a toujours des passages que je trouve mal vu et mal emmené)
mais bon ca doit etre l'effet warp qui fait dire surgeon  smiley14
kill aime all

je prefere deplaire expres pluto  que naturellement !

Ludmila de Hazebrouck

  • CromCruach Spagetooz
  • *
  • Messages: 3359
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « Réponse #8 le: décembre 11, 2007, 10:58:06 am »
Surgeon, ouais, pourquoi pas, mais je préfère Rob(u)rang dans un autre style  smiley16

Ludmila de Hazebrouck

  • CromCruach Spagetooz
  • *
  • Messages: 3359
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « Réponse #9 le: décembre 11, 2007, 15:14:43 pm »
sur Tresor, j'avais préféré le EP de Mar(i)us en ce qui me concerne  smiley4

Brooke Adams

  • Invité
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « Réponse #10 le: décembre 13, 2007, 17:21:04 pm »
Citation de: "JM Charcot"
quelqu'un sait si Recyclart fermera ses portes plus tôt?
(ennuis de voisinage..)


non, mais par contre c'est la dernière soirée, ensuite il n'y aura plus que des concerts.

Dommage.

Kiki aux Morilles

  • Yog-Sothoth Mucus
  • *
  • Messages: 2091
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « Réponse #11 le: décembre 13, 2007, 17:22:16 pm »
Citation de: "hamster jovial"
Citation de: "Super Riton"
si tant est que la perspective d'un trajet besançon - bruxelles un lendemain de chouille ne fraine pas mes ardeurs, il est fort possible que je ramène ma fraise, parce que quand même

Citation de: "V3NDR3D1"
Citation de: "JM Charcot"
Citation de: "Riz_Au_Lait"
Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14


Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14


surgeon smiley14  smiley14  smiley14


surgeon  smiley14  smiley14  smiley14
(je fasilfie la vérité historique, oui oui)


allé vient espèce de vieille charette te fais pas prier....

edit : j'oubliais Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14 j'ai bon là?  smiley4


SURGEON  smiley14  smiley14

tzii

  • Dagon Morvus
  • *
  • Messages: 2828
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « Réponse #12 le: décembre 13, 2007, 18:40:45 pm »
Citation de: "hikikomori"
Citation de: "hamster jovial"
Citation de: "Super Riton"


Citation de: "V3NDR3D1"
Citation de: "JM Charcot"
Citation de: "Riz_Au_Lait"
Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14


Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14


surgeon smiley14  smiley14  smiley14


surgeon  smiley14  smiley14  smiley14
(je fasilfie la vérité historique, oui oui)


allé vient espèce de vieille charette te fais pas prier....

edit : j'oubliais Surgeon  smiley14  smiley14  smiley14 j'ai bon là?  smiley4


SURGEON  smiley14  smiley14


euuuh..hum hum....c'est qui surgeon? (non pas taper!!)

Ludmila de Hazebrouck

  • CromCruach Spagetooz
  • *
  • Messages: 3359
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « Réponse #13 le: décembre 14, 2007, 12:19:49 pm »
Citation de: "JM Charcot"
Citation de: "Ludmila de Hazebrouck"
sur Tresor, j'avais préféré le EP de Mar(i)us en ce qui me concerne  smiley4


Franchement cet EP était un peu comme une île...


Le maxi de DegaiR était bien cool aussi :smiley51:

Ludmila de Hazebrouck

  • CromCruach Spagetooz
  • *
  • Messages: 3359
15.12.07 meakusma - last stop at Recyclart w/ Surgeon, MMM,. « Réponse #14 le: décembre 14, 2007, 12:51:22 pm »
ChassO, je les avais vus en concert à Villeneuve d'Asq avec Monpoussinmon en 95, je crois, bon gig, plein de souvenirs !  smiley4