Auteur Sujet: Les amoureux du vinyl sur le divan  (Lu 4774 fois)

Ludmila de Hazebrouck

  • CromCruach Spagetooz
  • *
  • Messages: 3359
Les amoureux du vinyl sur le divan « le: novembre 05, 2011, 18:21:47 pm »


http://videos.arte.tv/fr/videos/vinylmania-4234866.html  smiley16


"A trip into the grooves, Vinylmania is a 75 minute feature length documentary about an object that has never lost its soul: the vinyl record. An epic love story, the film is filled with fascinating characters and internationally recognized artists including PHILIPPE COHEN SOLAL (Gotan Project), WINSTON SMITH (Dead Kennedys, Green Day record sleeve artist), PETER SAVILLE (Joy Division, New Order record sleeve artist) and DJ KENTARO (2002 DMC World DJ Champion).

Devotion, ecstasy, infatuation, agony – all feelings that the director of the film, Paolo Campana, has experienced from childhood and shares with like-minded record collectors, Djs, musicians and artists (the said vinylmaniacs) in the documentary. Set in 11 different cities worldwide, the director sets out on a global road trip to find out what role vinyl records play in the 21st century!"

smiley16

makam

  • CromCruach Spagetooz
  • *
  • Messages: 3441
Re : Les amoureux du vinyl sur le divan « Réponse #1 le: novembre 05, 2011, 18:36:32 pm »
le docu qui va m'énerver
"Vous connaissez James Brown, moi c'est l'contraire, je suis blanc et je suis pas fier" Programme

Syd

  • Miguou des Ténèbres
  • *
  • Messages: 1558
Re : Les amoureux du vinyl sur le divan « Réponse #2 le: novembre 05, 2011, 22:14:37 pm »
Autant je vois pas ce que ce topic fait dans cette rubrique, autant j'ai passé un super moment avec ce docu. Ca me fait des picotements partout, je crois que je vais me mixer quelques vinyles pour me soulager  :banger: :wow: :zomboz:

pilami

  • Invincible Doner Kebab
  • Garktr Muculymphocyte
  • *
  • Messages: 6113
Re : Les amoureux du vinyl sur le divan « Réponse #3 le: novembre 06, 2011, 00:18:51 am »
oué il a encore trop picolé le pépère ludmila .. je déplace
[ # ] [ ## ] [ ### ]

kyjah!

  • Petit Pain Fourré
  • *
  • Messages: 3717
Re : Les amoureux du vinyl sur le divan « Réponse #4 le: novembre 06, 2011, 11:56:42 am »
bah oskar il est ou ton message, il avait aussi l'air bon ce docu

et pour celui qui est passé sur arte tu peux le rematter pendant toute la semaine sur le site / pas besoin de télé


Whoa, something went wrong and it wasn't supposed to happen.

Psyko-Pal

  • Radioactive ZOmbie
  • *
  • Messages: 288
Re : Les amoureux du vinyl sur le divan « Réponse #5 le: novembre 06, 2011, 13:30:30 pm »
Je l'ai justement maté hier aprèm pendant la sieste ! Super report  smiley32

Bien apprécier certaines remarques genre:
- les passionnés de vinyles sont souvent des solitaires qui aiment les pochettes érotiques
- l'industrie numérique de la musique c'est juste une grosse arnaque commerciale !

et sinon ça m'a bien fait rigoler la dernière pochette qui est montrée à la fin du reportage !
Sauvons les dauphins, arrêtons de manger du gratin dauphinois!

OzKÄr KRapÖ

  • Pape du Funk
  • *
  • Messages: 597
Re : Les amoureux du vinyl sur le divan « Réponse #6 le: novembre 06, 2011, 13:59:31 pm »
bah oskar il est ou ton message, il avait aussi l'air bon ce docu

et pour celui qui est passé sur arte tu peux le rematter pendant toute la semaine sur le site / pas besoin de télé
Il est là : Vinyl (2000) - Alan Zweig investigates the wacky world of record collecting
(Je l'ai viré après l'avoir posté parce que j'ai pas été fichu de coller le lien via un iphone).
Citer
"Vinyl is a 2000 documentary film by Toronto filmmaker/record collector Alan Zweig. In the film, Zweig seeks not to talk to people who collect vinyl records to discuss music, but rather to discuss what drives someone to collect records in the first place. Zweig spends a large portion of the film in stylized self-filmed "confessions", where he expounds on his life in regards to record collecting, feeling it has prevented him from fulfilling his dreams of a family.[1]

In addition to celebrities like Canadian director/actor Don McKellar and American Splendor creator Harvey Pekar, Zweig speaks to a variety of record collectors, including a car wash employee who claims to own over one million records and also claims to have memorized the track listing of every K-Tel collection he owns, a government employee who refuses to organize his collection because he doesn't want people to come over, and a man who threw out his large record collection rather than sell or give it away because he didn't want anyone else to own it."

pulax

  • Soja Steack Antichrist
  • *
  • Messages: 182
Re : Les amoureux du vinyl sur le divan « Réponse #7 le: mars 20, 2012, 16:17:53 pm »
Ca me fait des picotements partout
ça va finir par me convaincre de le regarder ;)