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Jean Marembert was born in Bourbon-l’Archambault, France, in 1904.
Marembert was a founder of the group with Louis Cattiaux at the Galerie Gravitations; the group published a manifesto “Transhyliste.” This was a group of Surrealists of a more decorative nature which included Etienne Béothy, Pierre Ino,and René Paresce.
Marembert exhibited at the Salon des Indépendants beginning in 1929, and the Salon des Tuileries in 1939. He exhibited at La Libraire de l’Églantine with Lucien Eller, François Eberl, and Jean Crotti; at Galerie Drouant with Grigory Gluckmann; at Galerie Champigny with Suzanne Valadon and François Desnoyer.
Marembert exhibited at Galerie d’Art Quartier Saint-Georges with Kees Von Dongen, Marcel Vertes, André Dignimont, Paul Charlemegne, Paul Colin, and Moise Kisling, the exhibition was called “Le French Can Can de Tabarin.”
Marembert exhibited at Galerie Matiéres et Formes in 1941 and in the same year at Galerie Breteau in an exhibition called “Les Réverbéres.” In 1942 he exhibited at Galerie Berri-Raspail. He was mobilized in the war and was wounded in a rescue of a child, he was captured and later escaped, and he took shelter near the town where he was born. He remained there for the duration of the war.
Marembert’s next exhibition was in 1946 at an exhibition called “La Gentilhommière” at Galerie du Boulevard Raspail. He continued to exhibit into the 1950’s, in 1958 he was in a group exhibition with Man Ray, Leonor Fini, Coutaud, and Labisse at and Galerie Le Soleil Dans La Téte, called “Les Fantastiques.”
Marembert was an artist of fantastic imagination and skill; he enjoyed a long and successful career. Always the Surrealist, strange, bizarre, and often beautiful.
Marembert is represented in the Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris.
"Rimaldas Viksraitis est un photographe Lituanien qui travaille dans et autour de son village, photographiant un mode de vie qui tend à disparaître. Un univers où tous les dysfonctionnements, alimentés par une consommation importante d’alcool fait à la maison,deviennent, du fait de l’euphorie générale, des qualités. Il se rend aux fêtes, boit et discute avec ses sujets. Leurs vies ne sont pas encombrées des gadgets de la vie moderne, qui bien souvent éradiquent toute communication significative au sein de la famille. On voit qu’il prend grand plaisir et qu’il est à l’aise avec ses sujets. De plus, les modèles de Viksraitis n’ont pas peur de se dénuder. J’imagine que c’est grâce à l’alcool maison et au climat plutôt chaud, à moins qu’ils couchent tous ensemble aussi ? Au beau milieu de tout cela, de nombreux animaux partagent leur vie quotidienne. Ils apparaissent à tout bout de champ, de manière irréelle, visiblement intégrés à l’environnement. Ils partagent tout naturellement l’intimité de la famille. Les images qui en résultent sont à la fois légèrement folles et délicieusement surréalistes. Elles sont également séduisantes : si je parlais le lithuanien, j’adorerais me joindre à la fête. Mais grâce à Rimaldas Viksraitis, nous sommes au premier rang pour assister à l’émotion, à l'enivrement et à la folie qui s’ensuit."
Martin Parr, novembre 2008.